Kazalo po Svet elektronike forumu Svet elektronike
Revija za prave elektronike
 
AlbumAlbum   Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Vklop releja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Svet elektronike forumu -> Za začetnike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
p64
Novinec


Pridružen/-a: Pet Dec 2005 9:13
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 09, 2005 9:35 am    Naslov sporočila: Vklop releja Odgovori s citatom

Pozdravljeni na forumu.

Imam vprašanje. Izdelal sem si avtomat za prižiganje luči v avtomobilu in sicer deluje tako, da se luči prižgejo po 8 sekundah po kontaktu. Ima še dodaten vhod, ki v primeru vklopljenega stikala luči izklopi releje in se obnaša kot da ga ni.
V glavnem, dva releja vklapljata luči, ampak ob vžganem motorju pri svojem vklopu zavibrirata. Torej vklop ni le klik, ampak je kakih 15 klikov v pol sekunde. Če dam samo kontakt, brez da bi vžgal motor, tega pojava ni.
Če sem poskusil samo z relejem, torej brez ostalih elementov, je isto.
Je kaka rešitev? Je problem samo kozmetični?
Hvala za pomoč.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Vlado
Profesionalec


Pridružen/-a: Ned Jan 2004 16:11
Prispevkov: 556
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 09, 2005 9:53 am    Naslov sporočila: Vklop releja Odgovori s citatom

Z vezjem ni nic narobe, tvoj akumulator v avtu je slab. Ob vzigu avta se napetost akumulatorja sesede in rele spusti oz.skleca. Lahko poskusis tako da vezje napajas prek diode, za diodo pa das vecji elektrolit ki bo drzal rele za cas vziga. Ob vzigu se verjetno tudi avto redio sesede pa tudi luci ugasnejo. Na splosno je pametno pri vseh napravah ki jih izdelamo za avto dodati se diodo ki bo vezje varovala pred negativnimi sunki ki nastanejo ob vzigu na starterju (el. motorju).

Vlado
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
p64
Novinec


Pridružen/-a: Pet Dec 2005 9:13
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 09, 2005 9:58 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ne, nisi razumel. Vezje ima zamik 8 sekund od kontakta, v tem času pa jaz avto đe vžgem. Napajano je z žice, ki ob vžiganju ne prekine napetosti. Razlika je v tem, če motor deluje ali ne. Če deluje, takrat rele zavibrira, tudi napetost je takrat preko 14V.
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Vlado
Profesionalec


Pridružen/-a: Ned Jan 2004 16:11
Prispevkov: 556
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 09, 2005 2:06 pm    Naslov sporočila: vklop relej Odgovori s citatom

Ja moram priznati da sem na hito prebral vprasanje-problem.
Bilo bi dobro da das shemo vezave mogoce bi bilo lazje pomagati. Vseeno pa ti svetujem da poskusis z diodo in kondenzatorjem.
Vlado
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jure
Urednik


Pridružen/-a: Pon Jan 2004 12:51
Prispevkov: 2132
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 09, 2005 3:10 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hoj,

huh, najprej bi pomislil, da motor moti mikrokontroler, ampak očitno motor moti rele. Napajaj rele preko diode, kateri vzporedno proti masi veži elektrolit, ki bi ti moral umitiri rele. Jasno ne pozabi na diodo paralelno z navitjem releja.

Sicer pa, kot pravi Vlado, pošlji shemo, da bomo videli, kako si vse skupaj vezal.

Lp
Jure


Nazadnje urejal/a Jure Pon Dec 12, 2005 1:48 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
SimonS
Profesionalec


Pridružen/-a: Pon Jan 2004 17:52
Prispevkov: 181
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 09, 2005 5:12 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Imas 100n ter 1n kondentaroja na ploscici na napajalnih nozicah procesorja? Ce jih nimas jih nacini. Imas dober RESET signal? Priporocam, da uporabis pravi reset cip. Pri avtomobilski industriji je veliko motenj in je treba biti kar pozoren na taksne "malenkosti". Po mojih izkusnjah pa sta sploh PIC ter AT89xxx zelo obcutlivi na motnje.
_________________
Skupaj smo mocnejsi
LP Simon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
p64
Novinec


Pridružen/-a: Pet Dec 2005 9:13
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 09, 2005 10:44 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ne vem koliko je prav narisano, vendar vrata so ic 4001 se mi zdi. Stvar je taka, zgoraj na + pride s kontakta napetost in polni kondenzator, po osmih sekundah vrata dajo naprej signal 0, druga vrata pa dokler imajo oba vhoda 0,dajo naprej 1 in takrat se preklopi močnostni tranzistor IRF530, ki vklopi releja. Na ic je torej še dodatni vhod, ki normalno nima napetosti, če pa pride, pa se releja izklopita.

Finta je tudi, če preklaplam ta drugi +, releji ne trzajo. Tudi rele sam za sebe trza, ko ga dam na to napetost. Torej nekaj je drugače, ko motor dela. Mogoče alternator ni zadosti stabilen.
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
p64
Novinec


Pridružen/-a: Pet Dec 2005 9:13
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 12, 2005 12:13 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mi lahko kateri po domače pove, kam naj kam nacinam?
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jure
Urednik


Pridružen/-a: Pon Jan 2004 12:51
Prispevkov: 2132
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 12, 2005 1:52 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hoj,

od + napajanja proti releju veži diodo, za njo pa proti masi elektrolit vrednosti 100 uF.

Še nekaj me zanima: desno za 100k uporom je neki element - 3 krogci in črtica - ali je to stikalo?

Če drugače vprašam: ali rele vklapljaš s CMOS vezjem ali s tranzistorjem (ki naj bi bil tisti trije krogci in črtica...)?

Lp
Jure
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Gustav
Profesionalec


Pridružen/-a: Pon Jun 2005 17:19
Prispevkov: 768

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 12, 2005 4:49 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zgoraj je napisal, da je tisto FET (IRF530).
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Profesionalec


Pridružen/-a: Pon Jan 2004 9:40
Prispevkov: 187
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 13, 2005 7:17 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Shema je precej zgrešena, moral pa bi uporabiti schmitt trigger vrata, npr 4093, vendar bi moral malce drugače povezati, ker so to nand vrata in ne nor.
Prednost schmitt trigger vrat razišči ...

Predlagam uporabo 555 ...

V prilogi je vezje, ki sem ga skonstruiral za masovno izdelavo, je preprosto in predvsem zanesljivo, namerno pa je uporabljen pnp tranzistor, da je drugi priključek tuljave vezan na maso.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
p64
Novinec


Pridružen/-a: Pet Dec 2005 9:13
Prispevkov: 6

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 19, 2005 9:55 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dioda in elektrolit ne pomagata, drugega vezja pa ne bom delal. Če ima še kdo kako idejo, na plano z njo, drugače pa hvala za pomoč.
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
KiwiPowa
Mojster


Pridružen/-a: Ned Dec 2005 11:01
Prispevkov: 29

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 28, 2005 12:37 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zivjo!

SimonS je napisal/a:
Imas 100n ter 1n kondentaroja na ploscici na napajalnih nozicah procesorja? Ce jih nimas jih nacini. Imas dober RESET signal? Priporocam, da uporabis pravi reset cip. Pri avtomobilski industriji je veliko motenj in je treba biti kar pozoren na taksne "malenkosti". Po mojih izkusnjah pa sta sploh PIC ter AT89xxx zelo obcutlivi na motnje.


Ima kdo mogoce kje kaksen url z problematiko kot je zgoraj omenjena? Nameravam namrec vgraditi en kup elektronskih zadev v avtomobilsko "omrezje" pa me zanima kje je najvecji problem, kako je z regulacijo napetosti, je dovolj ce vzamem navaden + 5V regulator ali je potrebno vgraditi se kaksna dodatna varovala?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po Svet elektronike forumu -> Za začetnike Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group