Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
p64 Novinec
Pridružen/-a: Pet Dec 2005 9:13 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 9:35 am Naslov sporočila: Vklop releja |
|
|
Pozdravljeni na forumu.
Imam vprašanje. Izdelal sem si avtomat za prižiganje luči v avtomobilu in sicer deluje tako, da se luči prižgejo po 8 sekundah po kontaktu. Ima še dodaten vhod, ki v primeru vklopljenega stikala luči izklopi releje in se obnaša kot da ga ni.
V glavnem, dva releja vklapljata luči, ampak ob vžganem motorju pri svojem vklopu zavibrirata. Torej vklop ni le klik, ampak je kakih 15 klikov v pol sekunde. Če dam samo kontakt, brez da bi vžgal motor, tega pojava ni.
Če sem poskusil samo z relejem, torej brez ostalih elementov, je isto.
Je kaka rešitev? Je problem samo kozmetični?
Hvala za pomoč. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Vlado Profesionalec
Pridružen/-a: Ned Jan 2004 16:11 Prispevkov: 556 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 9:53 am Naslov sporočila: Vklop releja |
|
|
Z vezjem ni nic narobe, tvoj akumulator v avtu je slab. Ob vzigu avta se napetost akumulatorja sesede in rele spusti oz.skleca. Lahko poskusis tako da vezje napajas prek diode, za diodo pa das vecji elektrolit ki bo drzal rele za cas vziga. Ob vzigu se verjetno tudi avto redio sesede pa tudi luci ugasnejo. Na splosno je pametno pri vseh napravah ki jih izdelamo za avto dodati se diodo ki bo vezje varovala pred negativnimi sunki ki nastanejo ob vzigu na starterju (el. motorju).
Vlado |
|
Nazaj na vrh |
|
|
p64 Novinec
Pridružen/-a: Pet Dec 2005 9:13 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 9:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne, nisi razumel. Vezje ima zamik 8 sekund od kontakta, v tem času pa jaz avto đe vžgem. Napajano je z žice, ki ob vžiganju ne prekine napetosti. Razlika je v tem, če motor deluje ali ne. Če deluje, takrat rele zavibrira, tudi napetost je takrat preko 14V.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Vlado Profesionalec
Pridružen/-a: Ned Jan 2004 16:11 Prispevkov: 556 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 2:06 pm Naslov sporočila: vklop relej |
|
|
Ja moram priznati da sem na hito prebral vprasanje-problem.
Bilo bi dobro da das shemo vezave mogoce bi bilo lazje pomagati. Vseeno pa ti svetujem da poskusis z diodo in kondenzatorjem.
Vlado |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jure Urednik
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 12:51 Prispevkov: 2132 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 3:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hoj,
huh, najprej bi pomislil, da motor moti mikrokontroler, ampak očitno motor moti rele. Napajaj rele preko diode, kateri vzporedno proti masi veži elektrolit, ki bi ti moral umitiri rele. Jasno ne pozabi na diodo paralelno z navitjem releja.
Sicer pa, kot pravi Vlado, pošlji shemo, da bomo videli, kako si vse skupaj vezal.
Lp
Jure
Nazadnje urejal/a Jure Pon Dec 12, 2005 1:48 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonS Profesionalec
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 17:52 Prispevkov: 181 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 5:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imas 100n ter 1n kondentaroja na ploscici na napajalnih nozicah procesorja? Ce jih nimas jih nacini. Imas dober RESET signal? Priporocam, da uporabis pravi reset cip. Pri avtomobilski industriji je veliko motenj in je treba biti kar pozoren na taksne "malenkosti". Po mojih izkusnjah pa sta sploh PIC ter AT89xxx zelo obcutlivi na motnje. _________________ Skupaj smo mocnejsi
LP Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
p64 Novinec
Pridružen/-a: Pet Dec 2005 9:13 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pet Dec 09, 2005 10:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem koliko je prav narisano, vendar vrata so ic 4001 se mi zdi. Stvar je taka, zgoraj na + pride s kontakta napetost in polni kondenzator, po osmih sekundah vrata dajo naprej signal 0, druga vrata pa dokler imajo oba vhoda 0,dajo naprej 1 in takrat se preklopi močnostni tranzistor IRF530, ki vklopi releja. Na ic je torej še dodatni vhod, ki normalno nima napetosti, če pa pride, pa se releja izklopita.
Finta je tudi, če preklaplam ta drugi +, releji ne trzajo. Tudi rele sam za sebe trza, ko ga dam na to napetost. Torej nekaj je drugače, ko motor dela. Mogoče alternator ni zadosti stabilen.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
p64 Novinec
Pridružen/-a: Pet Dec 2005 9:13 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 12:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mi lahko kateri po domače pove, kam naj kam nacinam?
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jure Urednik
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 12:51 Prispevkov: 2132 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 1:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hoj,
od + napajanja proti releju veži diodo, za njo pa proti masi elektrolit vrednosti 100 uF.
Še nekaj me zanima: desno za 100k uporom je neki element - 3 krogci in črtica - ali je to stikalo?
Če drugače vprašam: ali rele vklapljaš s CMOS vezjem ali s tranzistorjem (ki naj bi bil tisti trije krogci in črtica...)?
Lp
Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Gustav Profesionalec
Pridružen/-a: Pon Jun 2005 17:19 Prispevkov: 768
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 4:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zgoraj je napisal, da je tisto FET (IRF530). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber Profesionalec
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 9:40 Prispevkov: 187 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Dec 13, 2005 7:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Shema je precej zgrešena, moral pa bi uporabiti schmitt trigger vrata, npr 4093, vendar bi moral malce drugače povezati, ker so to nand vrata in ne nor.
Prednost schmitt trigger vrat razišči ...
Predlagam uporabo 555 ...
V prilogi je vezje, ki sem ga skonstruiral za masovno izdelavo, je preprosto in predvsem zanesljivo, namerno pa je uporabljen pnp tranzistor, da je drugi priključek tuljave vezan na maso. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
p64 Novinec
Pridružen/-a: Pet Dec 2005 9:13 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: Pon Dec 19, 2005 9:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Dioda in elektrolit ne pomagata, drugega vezja pa ne bom delal. Če ima še kdo kako idejo, na plano z njo, drugače pa hvala za pomoč.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
KiwiPowa Mojster
Pridružen/-a: Ned Dec 2005 11:01 Prispevkov: 29
|
Objavljeno: Sre Dec 28, 2005 12:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Zivjo!
SimonS je napisal/a: | Imas 100n ter 1n kondentaroja na ploscici na napajalnih nozicah procesorja? Ce jih nimas jih nacini. Imas dober RESET signal? Priporocam, da uporabis pravi reset cip. Pri avtomobilski industriji je veliko motenj in je treba biti kar pozoren na taksne "malenkosti". Po mojih izkusnjah pa sta sploh PIC ter AT89xxx zelo obcutlivi na motnje. |
Ima kdo mogoce kje kaksen url z problematiko kot je zgoraj omenjena? Nameravam namrec vgraditi en kup elektronskih zadev v avtomobilsko "omrezje" pa me zanima kje je najvecji problem, kako je z regulacijo napetosti, je dovolj ce vzamem navaden + 5V regulator ali je potrebno vgraditi se kaksna dodatna varovala? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|