|
Svet elektronike Revija za prave elektronike
|
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Milan Novinec
Pridružen/-a: Tor Feb 2005 8:31 Prispevkov: 8 Kraj: Šalara
|
Objavljeno: Tor Feb 01, 2005 8:37 am Naslov sporočila: Merilnik količine pretoka zraka, ali LMM |
|
|
Živjo!
Če se je kdo ukvarjal z imenovano zadevo: merilnik količine pretoka zraka, ki ga imajo več ali manj vsi avtomobili. Zadeva stane okrog 70 jurjev v originalu, 30 jurjov kao nadomestek in na koncu ko sem odprl je bilo notri eno zalito vezje in na poti vsesanega zraka pa element, ki je podoben diodi, vendar nima oznake. Ko ga merim mi pokaže okrog 20k v obe smeri.
A je tam dioda, ali ne?
Kaj bi bilo odvisno od hitrosti in količine zraka?
Ali ima kdo kaj pojma o tem?
Za trud se vnaprej zahvaljujem!
PS: Hvala MarEtu, da je nekje objavil, da obstaja ta forum! _________________
Nazadnje urejal/a Milan Sre Feb 02, 2005 12:59 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
red_mamba Profesionalec
Pridružen/-a: Tor Jan 2004 16:44 Prispevkov: 181 Kraj: Mozirje
|
Objavljeno: Tor Feb 01, 2005 12:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
maš 2 varjatni
1. Lahko meriš podtlak/nadtlak v sesalnem kanalu, pri tej varjanti bi se dalo z senzorjem pritiska narediti novega za male pare.
2. Meri količino zraka v motor z loputo ali z ogrevano žičko. Ti imajo ponavadi več priključnih žic (5, 6). Pri teh je nemogoče karkoli sam narediti za malo denarja. Znano je da LMM crkuje zlasti na VAG grupi. In ko ti 1. crkne greš na kak tuning servis in ti sprogramirajo ECU da dela brez LMM metra. Pravijo da mašina celo bolje dela tako kot pa z LMM-jem.
Cena reprogramiranja ECUja mislim da je 40kSIT in maš potem mir za vekomaj.
http://vw-audi-club.si/viewtopic.php?t=541&highlight=brez+lmm _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Štrom: http://www.red-mamba.com & http://www.red-mamba.biz
Prosti čas: http://www.maddogs-clan.org |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Milan Novinec
Pridružen/-a: Tor Feb 2005 8:31 Prispevkov: 8 Kraj: Šalara
|
Objavljeno: Tor Feb 01, 2005 2:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta moj ima več priključnih kontaktov na konektorju, vendar le 2 z neko upornostjo. Tam je priključeno vezje, ki je zalito in na to vezje je povezano v pretočnem kanalu na stvar, ki izgleda kakor dioda. Poznaš oznake tega elementa? BMW in Mercedesi imajo zelo podobne LMM.
Premer elementa je cca 1,5 mm in ima v steklenem ohišju rdečkaste elemente. Ali je to ta ogrevalna žička? _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
red_mamba Profesionalec
Pridružen/-a: Tor Jan 2004 16:44 Prispevkov: 181 Kraj: Mozirje
|
Objavljeno: Tor Feb 01, 2005 3:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hmm, to kar si opisal mi skoraj liči na zener diode.
Pri žičnati varjanti gre za žico, ki žari, zrak, ki jo obtaka pa jo hladi, zato se spreminja tok skozi žico zaradi spremembe upornosti. LMMji imajo zato zraven malo več elektronike, ki dajo na izhodu malo bolj človeške in že umerjene signale. Zener je lahko samo za blokado špic na napajanju po moje. Še vedno dvomim da bi se to dalo enostavno popravit!
Imaš kakšno sliko, kako izgleda celotna stvar? _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Štrom: http://www.red-mamba.com & http://www.red-mamba.biz
Prosti čas: http://www.maddogs-clan.org |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MarE Profesionalec
Pridružen/-a: Pet Nov 2004 23:38 Prispevkov: 177
|
Objavljeno: Tor Feb 01, 2005 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo Milan!
Če gre za večji pretok zraka je lahko zelo preprost princip. Gre za grelec, ki ga pretok zraka hladi. Bolj kot piha, bolj se hladi. Pogoj, da kaj izmeriš je seveda spremenljiva upornost tega elementa s temperaturo. Lahko da je PTC (upornost se s temperaturo viša) in se bo pri nekem toku ustalila: tok greje element, temu se zaradi gretja poviša upornost, poraba moči se zmanjša, temperatura pade, upornost pade, moč se poveča.... v končni fazi (po nekaj sek.) pride v ravnovesje, ki ga porušiš s tem, da mimo pihaš. Z meritvijo toka zaznaš pretok zraka.
Daj pomeri upornost, pa poglej če se s temperaturo spreminja. Element segrej, lahko kar z vžigalnikom, ker automotive elementi zdržijo do 140°C (vsaj naši hehe).
LP,
Mare |
|
Nazaj na vrh |
|
|
red_mamba Profesionalec
Pridružen/-a: Tor Jan 2004 16:44 Prispevkov: 181 Kraj: Mozirje
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Milan Novinec
Pridružen/-a: Tor Feb 2005 8:31 Prispevkov: 8 Kraj: Šalara
|
Objavljeno: Sre Feb 02, 2005 9:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Bom s feuerzeugen brennen v soboto, ker je stvar v Murski Soboti in si pišemo naslednji teden. Pri 20°C ima ta dioda (PTC) upornost 1,5kOhmov. Sem pa zvedel kar nekaj stvari in hvala vama.
PS: A so lahko PTCji po obliki čisto identični z diodami, to me najbolj moti?! Skozi steklo se vidi oba rdečkasta dela (PN sloj?) in razmak vmes. _________________
Nazadnje urejal/a Milan Sre Feb 02, 2005 1:01 pm; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jure Urednik
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 12:51 Prispevkov: 2132 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Feb 02, 2005 11:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Milan je napisal/a: | Bom s fajercajhom greu v soboto, ker je stvar v Murski Soboti in si pišemo naslednji teden. Pri 20°C ima ta dioda (PTC) upornost 1,5kOhmov. Sem pa zvedel kar nekaj stvari in hvala vama.
PS: A so lahko PTCji po obliki čisto identični z diodami, to me najbolj moti?! Skozi steklo se vidi oba rdečkasta dela (PN sloj?) in razmak vmes. |
Milan, ali misliš, da res ne gre brez uporabe slengovske slovenščine?
Prosim popravi tvoje prispevke na spodobno slovenščino, brez "fajercaha" itd.
Lp
Jure
Nazadnje urejal/a Jure Sre Feb 02, 2005 12:21 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MarE Profesionalec
Pridružen/-a: Pet Nov 2004 23:38 Prispevkov: 177
|
Objavljeno: Sre Feb 02, 2005 11:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Jure, z Milanom bomo šli enkrat skupaj na pivce, pa boš kakšno tako besedo vzel kot kompliment na forumu
Ja, saj vem, če so pravilo, so za vse.
Milan, PN spoja ne vidiš s prostim očesom, sploh pa ne v preseku. Diode so sicer narejene tako, da jih režejo iz velik PN rezine na male komponente, samo se vseeno ne vidi nič.
LP,
Mare |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Milan Novinec
Pridružen/-a: Tor Feb 2005 8:31 Prispevkov: 8 Kraj: Šalara
|
Objavljeno: Sre Feb 02, 2005 12:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vem, da ne vidiš spoja, le opisal sem.
Na tiste rdečkaste sloje ponavadi dajo koščke iz P in N slojev in povežejo. _________________
Nazadnje urejal/a Milan Sre Feb 02, 2005 12:58 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Milan Novinec
Pridružen/-a: Tor Feb 2005 8:31 Prispevkov: 8 Kraj: Šalara
|
Objavljeno: Sre Feb 02, 2005 12:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jure!
Kaj pa srbohrvaški in ostali slengovski izrazi so pa dovoljeni? Npr. v par prispevkih višje: maš, varjanta, crkovati, mašina, liči, glagoli po nemško na koncu, ipd.
Lep pozdrav in kakor vidiš, običajno pišem spodobno, dam pa kdaj pa kdaj kaj za poživitev, kakšen domač izraz, ipd. Saj so jih polni vsi mediji in to daje žmohtnost jeziku. Keneda?
PS: Kaj kaj veš o tej temi: "Merilnik pretoka zraka"? _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jure Urednik
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 12:51 Prispevkov: 2132 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Feb 02, 2005 2:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Milan je napisal/a: | Jure!
Kaj pa srbohrvaški in ostali slengovski izrazi so pa dovoljeni? Npr. v par prispevkih višje: maš, varjanta, crkovati, mašina, liči, glagoli po nemško na koncu, ipd.
Lep pozdrav in kakor vidiš, običajno pišem spodobno, dam pa kdaj pa kdaj kaj za poživitev, kakšen domač izraz, ipd. Saj so jih polni vsi mediji in to daje žmohtnost jeziku. Keneda?
PS: Kaj kaj veš o tej temi: "Merilnik pretoka zraka"? |
Milan,
ne želim - pa tudi ne morem popravljat vsakega avtorja, se pa trudim, da vsaj nove uporabnike opozorim na uporabo lepe slovenščine - ne srbščine ali katerega drugega jezika - razen, če gre za strokovni izraz v angl. jeziku, katerega težko prevedemo v slovenščino. Ne gre nam za to, da imamo povsod vejice, čistopis itd. Konec koncev se kdo tudi zatipka, ampak pri fajercajgu se pač nisi mogel zatipkat!
Ne vem, kateri mediji so polni žmohtnih izrazov, fajercajgov še nisem videl...
Hvala Bogu ne vem vsega, zato se tudi nisem vklapljal v debato o pretoku zraka.
Lp
Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Milan Novinec
Pridružen/-a: Tor Feb 2005 8:31 Prispevkov: 8 Kraj: Šalara
|
Objavljeno: Sre Feb 02, 2005 2:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smo na tankem ledu. Če jaz napišem nemško besedo feurzeug po slovensko in ta je tudi v uporabi, pa ne tu, kjer živim, je slabo. Če pa kdo napiše majl, fajl, ... pa ni narobe, ali pač? Tudi marsikdo uporablja besede file, na download sem uploadal, ipd., ko pa bi lahko uporabil besede datoteka, "saj veš kaj in kdo", ipd.
PS: Se opravičujem za stegovanje jezika. Se bom poboljšal, saj sem tudi sam ljubitelj lepe in klene slovenske besede. Uredniki ste pa zato tu, da naredite malo reda in prav je tako.
LP M
Gremo na temo? _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Z. Začetnik
Pridružen/-a: Sob Okt 2004 9:45 Prispevkov: 14 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2005 12:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na novejših LMM ni več žičk, ampak so na zelo tanki (1µm) membrani upori, ki imajo podobno funkcijo kot prej omenjene žičke.
Poleg tega imajo vgrajen še senzor za merjenje temperature vstopnega zraka. To je element, ki ga omenjaš in je podoben diodi. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Milan Novinec
Pridružen/-a: Tor Feb 2005 8:31 Prispevkov: 8 Kraj: Šalara
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2005 1:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bravo!!!
Hvala za trud in razlago.
Točno tako je. Malo drugačno ohišje, ampak to nima veze.
Kaj sta oba obkrožena elementa PTK, ali NTK upora?
Kakšne karakteristike morata imeti?
Kaj lahko sam naredim?
Ali se dobi načrte teh vezij? _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|