Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
avtonega Novinec
Pridružen/-a: Pet Jun 2004 21:33 Prispevkov: 5
|
Objavljeno: Pet Jun 18, 2004 9:37 pm Naslov sporočila: Pomoč prosim |
|
|
Imam naslednji projekt:
Izdelujem dizelski/električni agregat, uporabil sem star golfov motor 1.6D 40kw, za generator toka pa en trofazni elektromotor 22kw....
Zdej pa problem.: generator mora imeti konstantne vrtljaje cca1500 obr/min, če obrati padejo napetost izgine, če pa je obratov preveč sta frekvenca in napetost previsoka..
Če bi imel na generatorju konstanten tokovni porabnik bi na bosch pumpi nastavil vrtljaje in zadeva bi delala, ko pa priklopim zrven še en porabnik pa zaradi bremena vrtljaji počasi padejo...
Zato potrebujem neke vrste "regulator obratov" ki bo deloval na višino izhodne napetosti.
Se pravi: če mi napetost pade pod 225voltov mora ta regulator dat impulz servo motorju naj zviša gas, če pa napetost preseže 235 voltov pa mora regulator prek servota znižat gas!
A ima kdo kakšno idejo kako bi to čim bl enostavn izvedu, al pa če mi je kdo pripravljen to zadevo narest za eno pametno ceno. _________________ Če ne boš vprašal, ne boš nikoli vedel |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonS Profesionalec
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 17:52 Prispevkov: 181 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sob Jun 19, 2004 9:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Hoj
Mogoce bi bilo se najenostavnejse nekje na osovino motorja pritrditi magnet in s hallsovim senzorjem steti obrate. Frekvenca je seveda stevilo obratov. Krmilje lahko izvedes h uCjem lahko pa tudi brez tezav z malo 74HC cipovja, ce ti uCji ne lezijo kaj prevec... _________________ Skupaj smo mocnejsi
LP Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
red_mamba Profesionalec
Pridružen/-a: Tor Jan 2004 16:44 Prispevkov: 181 Kraj: Mozirje
|
Objavljeno: Sob Jun 19, 2004 11:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Vzami zobnik za meritev obratov in sondo iz kakšnega motorja z elektronskim vbrizgom.
Za loputo zraka pa vzami kakšen modelarski servomotor. Vse skupaj pa naj uravnava kakšen mikrokontroler. _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Štrom: http://www.red-mamba.com & http://www.red-mamba.biz
Prosti čas: http://www.maddogs-clan.org |
|
Nazaj na vrh |
|
|
avtonega Novinec
Pridružen/-a: Pet Jun 2004 21:33 Prispevkov: 5
|
Objavljeno: Sob Jun 19, 2004 5:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
YO
Kar si napisu na prejšnem postu se sliši zelo enostavno... Problem je v tem, da se meni znanje ustavi takoj po uporu, kondenzatorju in tuljavi!
U bistvu sploh ne vem kaj je to 74HC ali uC. Vseeno sem ti zelo hvaležen za odgovor, ampak jest rabm kej bl enostavnga.
Kar se pa tiče servomotorja sm pa razmišlu da bi namontiru kar en navaden DC motorček z navojno palico katera bi z vrtenjem v desno odpiral loputo, ko pa bi obrnil polarireto pa bi se loputa zapirala....
Še vedno dobrodošli VSI nasveti in ideje
lp _________________ Če ne boš vprašal, ne boš nikoli vedel |
|
Nazaj na vrh |
|
|
red_mamba Profesionalec
Pridružen/-a: Tor Jan 2004 16:44 Prispevkov: 181 Kraj: Mozirje
|
Objavljeno: Sob Jun 19, 2004 5:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
pri motorju brez reduktorja ne bo šlo, ampak v servomotorju imaš že reduktor vgrajen, odčitava se pozicija, enostavno se ga krmili z mikrokontrolerjem. Skratka bol enostavnega sistema kot mikrokontroler, servomotor in merilca obratov ni. _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Štrom: http://www.red-mamba.com & http://www.red-mamba.biz
Prosti čas: http://www.maddogs-clan.org |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vilko Profesionalec
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 11:54 Prispevkov: 807 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jun 19, 2004 8:15 pm Naslov sporočila: Kaj pa mehanska varianta? |
|
|
Jaaa, je seveda tudi stara, še na parnem stroju preizkušena naprava: centrifugalni regulator, ki odpira loputo plina. Seveda pa na ta način to ni tema za elektronike, temveč finomehanike.
Samo s kondezatorejem, tuljavo in upori ne bo šlo...
Ampak ne obupaj! Če je volja, se najde tudi pot! Pa na slovenščino malo pazi, da je ne posiliš.
Pozdrav _________________ Sliši se paradoksalno, a je vendarle res:
Nekateri ljudje imajo vedno vse prav. No, včasih. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
red_mamba Profesionalec
Pridružen/-a: Tor Jan 2004 16:44 Prispevkov: 181 Kraj: Mozirje
|
Objavljeno: Sob Jun 19, 2004 9:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja vilko ima prav, centrifugalni regulator je kar vredu stvarca. Preizkušena in dela 100%. Mislim da je centrifugalni regulator še skorah boljša rešitev ker elektroniko moraš nekako napajat z elektriko.
Takšen centrifugalni regulator bi ti tudi vsak strojnik znal narediti. _________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Štrom: http://www.red-mamba.com & http://www.red-mamba.biz
Prosti čas: http://www.maddogs-clan.org |
|
Nazaj na vrh |
|
|
drago Začetnik
Pridružen/-a: Ned Jun 2004 8:09 Prispevkov: 13 Kraj: Cakovec
|
Objavljeno: Ned Jun 20, 2004 8:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz delam nekaj podobnega in z merilnikom frekvence kateri je bil objaljen v stevilkah 55,56,in 57 s katerim merim frekvence in ce je 50 Hz je ziher okrog 220 V pac pa v program moras dodati ukaze ce je frekvenca> 51 then npr. P1,1=1 i f <49 then npr.P1.2=1 ker pa sem na tem podrocju zacetik sem ta dva pin spojil na dva monostabila 74LS123 kater prek drajver transistora dajejo kratek inpuls motorceku s reduktorjem iz avtomobila na daljinsko vodenje. Se omeniti moram da po stavkima if moras dati pavzo in resetirati P1.1 in P1.2 _________________ Drago,Hrvaska |
|
Nazaj na vrh |
|
|
drago Začetnik
Pridružen/-a: Ned Jun 2004 8:09 Prispevkov: 13 Kraj: Cakovec
|
Objavljeno: Ned Jun 20, 2004 8:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz delam nekaj podobnega in z merilnikom frekvence kateri je bil objaljen v stevilkah 55,56,in 57 s katerim merim frekvence in ce je 50 Hz je ziher okrog 220 V pac pa v program moras dodati ukaze ce je frekvenca> 51 then npr. P1,1=1 i f <49 then npr.P1.2=1 ker pa sem na tem podrocju zacetik sem ta dva pin spojil na dva monostabila 74LS123 kater prek drajver transistora dajejo kratek inpuls motorceku s reduktorjem iz avtomobila na daljinsko vodenje. Se omeniti moram da po stavkima if moras dati pavzo okrog 1 sekunde da motorcek ne dobi serijo inpulsov in odide predalec in resetirati P1.1 in P1.2 _________________ Drago,Hrvaska |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|