|
Svet elektronike Revija za prave elektronike
|
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bob475 Začetnik
Pridružen/-a: Pon Dec 2007 13:00 Prispevkov: 19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Sob Mar 01, 2008 3:25 pm Naslov sporočila: Kako bi rešil ta problem |
|
|
Lep pozdrav,
zanima me kako bi rešil naslednji problem, imam 12 V napajanje in 6 V elektro-motor. Z PWM mi uspe na izhodu dobiti kvadratni signal, katerega povprečna vrednost je ravno nekje pod 6 V (slika 1), ko pa sklenem tokokrog, tako da motorcek zacne delovati, pa se signal na njemu nekoliko popači (slika 2).. Kako bi dosegel, da bi tudi ko bi motor tekel, dobival lep square signal.. _________________ B.M |
|
Nazaj na vrh |
|
|
serdzodj Novinec
Pridružen/-a: Pon Jan 2008 16:19 Prispevkov: 4 Kraj: Lukovica pri Domžalah
|
Objavljeno: Sob Mar 01, 2008 6:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Signal ti popačijo ravno navitja motorja, če se ne motim, ampak povprečna vrednost pa zgleda da ostane približno enaka, torej ni nič narobe. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jernej_ Profesionalec
Pridružen/-a: Tor Jan 2008 22:46 Prispevkov: 57 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 8:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Bob..., pridružujem se Serdzodjevem mnenju, posebno ker ne omenjaš kakih posebnih težav z vrtenjem motorja. Če Te stvar vendarle dovolj jezi, dodaj močnostni ojačevalnik. Prijeten dan! J _________________ Elektronika v domači delavnici |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gepro Začetnik
Pridružen/-a: Pet Nov 2005 12:04 Prispevkov: 19
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 10:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Noben ojačevalnik ne bo pomagal.
Napetost, ki se ti pojavlja na mestih, kjer bi morala biti "0", je zato, ker motor v tistih trenutkih deluje kot generator. Za delovanje motorja je bistven TOK, ki teče skozenj. Napetost je pa zato "da tok porine skozi motor".
Pač ena razlaga. In NAVOR motorja je sorazmeren TOKU. Če se motor vrti hitreje je frekvenca preklopov na navitjih večja, s tem je induktivna komponenta upornosti večja in rabiš večjo napetost, da porineš tok skozi motor. Ker je navor konstanten obrati pa višji, je moč motorja večja. Jasno, da tudi zaradi U*I=P, potrebuje več električne energije.
Pa zmanjšaj sliko, ker nimam meter širokega ekrana. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bob475 Začetnik
Pridružen/-a: Pon Dec 2007 13:00 Prispevkov: 19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 3:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
No saj ravno zaradi te inducirane napetosti imam probleme, mosfet tranzistor, (buz11), ki je zadolzen za pwm se mi pregreva.. Ceprav so njegove kapacitete dosti večje od mojih razmer.. menim da je to zaradi tega ker ga motiji napetostni sunki, ki prihajajo nazaj iz motorja.. Kako bi se dalo to omiliti ali rešiti.. ne vem da bi nekaj vezal vzporedno z motorjem ali nekaj takega _________________ B.M |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Gustav Profesionalec
Pridružen/-a: Pon Jun 2005 17:19 Prispevkov: 768
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 3:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preberi tole. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bob475 Začetnik
Pridružen/-a: Pon Dec 2007 13:00 Prispevkov: 19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 5:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Gustav, hvala..
Tole deluje odlicno, vendar sem pozabil povedati da mam motorcek vezan prek tranzistorskega mostica, tako da dioda varuje le spodnji tranzistor, zgornji pa se pregreva.. Bi morda pomagala kašna tuljavica zaporedno z motorjem? _________________ B.M |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gepro Začetnik
Pridružen/-a: Pet Nov 2005 12:04 Prispevkov: 19
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 7:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
In kako se mostič obnaša, v času ko PWM ni dejaven? kot SLOW ali FAST Decay???
No na to temo vprašaj Googla. Ve marsikaj.
No tako mimogrede. Ko enosmernemu motorju kratko zvežeš sponke ga zavira, tok je pa kar velik.
Greje se ti pa zato, ker
-ali imaš preveliko frekvenco
-ali nepravilno odpiraš - zapiraš tranzistor. Fronte Ugs MORAJO biti čimbolj navpične (obe - prednja in zadnja). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jernej_ Profesionalec
Pridružen/-a: Tor Jan 2008 22:46 Prispevkov: 57 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 10:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zaradi "nedeljskih obveznosti" se oglašam šele zdaj. Če pogledam na oscilogram z vedenjem, da motor napaja mostič, je izkrmiljenje natančno tako kot želiš. Preveri kako krmiliš mostič! Verjetno pa je problem še drugje, saj omenjaš, da se greje nek tranzistor. Da tukaj ne bi preveč ugibali, predlagam, da objaviš shemo. Če dobro prebereš odgovor Gustava, se boš morda strinjal, da bi utegnil biti problem ojačevalec, ozr. njegova skromna izhodna upornost v vseh fazah krmiljenja (dioda je uspešna le v navedenem primeru). Bob..., poglej npr. v modelarski (digitalni) servomotorček! J _________________ Elektronika v domači delavnici |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|