|
Svet elektronike Revija za prave elektronike
|
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
matej1080 Novinec
Pridružen/-a: Čet Jan 2004 11:27 Prispevkov: 3
|
Objavljeno: Čet Jan 22, 2004 11:43 am Naslov sporočila: motovariatori |
|
|
Pozdravljeni!
Jaz imam eno vprasanje ce morda kdo ve kako dela ''motovariator'' ce je to sploh pravi slovenski izraz.
No tisti ,ki se ukvarjate s strojegradnjo boste verjetno to zadevo poznali. Ta motor je v bistvu navaden asinhronski trifazni motor ,ki pa ima na gredi se tahogenerator , ki posilja nazaj informacijo o hitrosti na gredi. No do tukaj mi je se vse jasno , del ki pa mi je nerazumljiv pa je ta kako deluje princip prenosa med gredjo rotorja motorja in dejansko gredjo ki poganja nadaljni mehanizem in je prakticno nam dostopen. V elektro shemi je narisano nekaj podobnega uporu (morda tuljava).
Da bodo stvari bolj jasne bom opisal kaj ta motor pocne.
ta moto skrbi za konstanten pomik (konst hitrost) stroja , ki jo nastavimo s potenciometrom na kontrolni plosci. Za vklop v katero smer naj se premika stroj pa krmilimo s posebnimi stikali.
recimo, ce vklopim premik stroja za v levo in je potenciometer na nic se stroj ne bo premaknil, se bo pa asinhronski motor vrtel (kot bi bila kaksna sklopka), ce potem prenastavimo potenciometer se seveda stroj zacne premikati z nastavljeno hitrostjo.
Mene predvsem zanima , ce kdo ve kaksen je princip delovanja te sklopke in ce ima morda ta zadeva kaksno zavoro. Problem , ki se je skozi leta pojavil je ta da se stroj dlje ustavlja (zaradi svoje vztrajnosti), kot pa se je takrat ko je bil nov, sanima me ce so v tem motorju kaksni deli ki bi se obrabili in ki bi jih lahko zamenjal. motor je italijanskega proizvajalca Motovariatori.
Za vsak nasvet se vam zahvaljujem!
MAtko. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zdravko Gost
|
Objavljeno: Pet Jan 23, 2004 1:00 pm Naslov sporočila: Motovariator |
|
|
Odgovor na vaše vprašanje, ki smo ga dobili pri podjetju MIEL elektronika, zastopniku Omrona v Sloveniji, vam bomo zaradi velikosti posredovali neposredno na vaš e-mail naslov.
LP, Zdravko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vilko Profesionalec
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 11:54 Prispevkov: 807 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jan 23, 2004 3:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
OOO! Pa bi morda zanimalo še koga! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jure Urednik
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 12:51 Prispevkov: 2132 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jan 23, 2004 4:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Datoteka je prevelika, da bi jo dali na Forum, zato jo boste našli nqa Download-u:
http:www.svet-el.si/download/3F88LRS17.pdf
Lp
Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jure Urednik
Pridružen/-a: Pon Jan 2004 12:51 Prispevkov: 2132 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Rok Novinec
Pridružen/-a: Tor Feb 2004 15:27 Prispevkov: 3
|
Objavljeno: Tor Feb 10, 2004 3:39 pm Naslov sporočila: motovariator |
|
|
Obstaja več različnih tipov krmiljenja variatorja, zato bi te prosil da bolj podrobno opišeš kako zgleda.
Ima morda zraven hidravlično črpalko?
Zavora pa je nameščena za el. motorjem.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Profesionalec
Pridružen/-a: Tor Jan 2004 19:06 Prispevkov: 234
|
Objavljeno: Tor Feb 10, 2004 4:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jure,
Pripeti PDF vsaj po moje nima nič skupnega z vprašanjem Mateja.
Matej,
Razloži nam kaj tebe zanima - električna ali mehanska izvedba variatorja ?
Mahanskih izvedb je zelo veliko. Kot že samo ime pove. Osnovna je z dvema "variabilnima" jermenicama ter jermenom. Ena jermenica ima vzmet ki tišči oba diska skupaj druga je lahko električno, hidravlično ali ročno variabilna. Torej ko tisto jermenico (običajno gnano) stiskamo gre jermen proti površini Obodna razdalja se veča - na nasprotni z vzmetno pa se jermen pogreza.
Možna je tudi izvedba z dvema diskoma ki se tiščita drug do drugega. eden je fiksen rahklo napet ter kovinski drugi je raven iz drsnega materala ter ga je možno premikat pravokotno z osmi. Možna je tudi izvedva z "sateliti" recimo nekaj podobnega kot avtomobilski avtomatski menjalnik..
Skratka izvedb je zelo veliko. Večina le teh pa ima slabe lastnosti - velike izgube, pogoste okvare, veliki stroški vzdrževanja ...
Pri nas v podjetju smo vsaj 20 takih sklopov nadomestili z fiksnimi gonili ter frekvenčnimi pretvoriki
lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|